Wyrzuć dziecko z domu!

LITOŚCI

Na wstępie dzięki za wszystkie maile i wiadomości o treści “czemu nie piszesz”… powód tego jest prozaiczny – potrzebowaphpj8fvlee0337141fa5341fbf385f89d0764a63ałem odwyku! Tak, jak cholera potrzebowałem paru dni odpoczynku od neta, od swojego konta na fejsie, twitterze innych social mediach. Dlaczego? Bo zewsząd atakowały mnie mordy wiadomo kogo. Po prostu stwierdziłem, że trzeba sie wyłączyć by nie zdurnieć. Wróciłem do świata żywych, odpalam fejsa… i mnie zgasiło… kolejne posty w stylu w “2058 głosuję na kogoś tam”. Litości! Ja wiem, że polityka to chwytliwy temat i teraz wszyscy jesteśmy ekspertami od tego tematu, ale… no ludzie, ile można! Było, skończyło się, będzie źle jak zawsze – koniec śpiewki.

PRAWDZIWE ZMARTWIENIE

Jadąc samochodem usłyszałem ciekawą audycję, otóż… jakże zdziwieni i zaalarmowani dziennikarze, informują nas o tym, że co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę. Odkrycie Ameryki. Brawo w końcu zauważyli, gratuluję refleksu! Tak, Polskie dzieci są grube! Sifastfood650 edzą w domach i naparzają w gry, karmi się je fastfood’ami i w zasadzie niczego się od nich nie wymaga. Chucha się na nie, dmucha, żeby tylko sobie nic nie zrobiły, no i oczywiście pisze się im zwolnienia z WF’u, no bo po co mają chodzić na tak mało przydatny przedmiot, jeszcze się zmęczą… niech lepiej niech śmigają na religię. Może zabrzmi to jak wynurzenia starego człowieka (którym notabene nie jestem), ale kiedy ja byłem mały największą karą dla mnie było siedzenie w domu i niemożność wyjścia z dzieciakami na podwórko. Mimo, że w domu miałem konsolę, bo jakby nie patrzeć Pegasus to konsola 😉 i komputer (ówcześnie szalony pentium 200mmx) wolałem biegać z dzieciakami po podwórku grając w nogę, kopiąc jakieś dziury w ziemi i latając po drzewach czy płotach. Wracałem do domu posiniaczony, z pozrywanymi kolanami i łokciami, brudny… no i żyje. W zimie, nie ważne czy było -20 stopni czy nie – sanki były obowiązkowe. Aktualnie zauważam tendencję do tego, że dzieci trzyma się pod swego rodzaju kloszem i aż przesadnie o nie się dba. Nie mówię tutaj, żeby przestać o nie się martwić, ale kurczę, dajmy im możliwość popełnienia błędów, poczucia bólu, ot prozaicznego wywalenia się na prostej drodze o własne nogi.

ŁAMAGI

Problem też tkwi w tym, że ówcześnie rodzice nie mają też na dzieci czasu, żyjemy w erze gonitwy, wszędzie się spieszymy, wszędzie gonimy, za pracą, za chlebem, za partnerem/partnerką, gdy dochodzi do tego dziecko to to dziecko musi za nami nadążyć. Stąd imagesmoim zdaniem to przesadne dbanie. Jeśli dziecko nam zachoruje to tragedia! Musimy wziąć wolne z pracy i zostać z nim w domu. W obecnych czasach może to wiązać się z tym, że za chwilę będziemy musieli szukać sobie nowej pracy. Brutalne? Owszem. Ale daleki jestem do usprawiedliwiania w ten sposób rodziców. Prace prędzej czy później znajdziemy, natomiast dzieciństwa swojej pociesze nie zwrócimy – zachoruje – trudno, większość dzieci choruje, taka jest kolej rzeczy, “sorry taki mamy klimat”, ale nie róbmy mu krzywdy trzymając je non stop w domu przed telewizorem, komputerem czy konsolą. Czymś naturalnym dla dziecka powinna być chęć odkrywania, poznawania czegoś nowego w końcu też – tworzenia kontaktów społecznych. W domu tego nie zrobią. Podobnie ze sportem – podczas studiów w Hiszpanii zauważyłem dość dużą rozbieżność między naszym krajem a właśnie krajem z półwyspu iberyjskiego. U nas place zabaw są puste, przechodziłem się ostatnio dość często po moim mieście i… naprawdę wielu dzieciaków nie spotkałem, w Hiszpanii natomiast – wszystkie place zabaw były pełne, wszystkie boiska od najwcześniejszych godzin rannych – pełne (i ciężko było się dopchać żeby pograć ze znajomymi), boiska i szkółki piłkarskie – oczywiście też pełne… zresztą o sporcie będzie w następnym poście 🙂 a więc – ciąg dalszy nastąpi 🙂

One thought on “Wyrzuć dziecko z domu!

  1. Pingback: Wykop dziecko z domu | NICKY WANT

Leave a Reply

