Naprawdę Cię to obchodzi?

Przeszłość… Taka ważna

Standardowa rutyna, odpalam kompy, sprawdzam maile i odpowiadam na niektóre, przerzucam tony spamu i przeglądam strony w poszukiwaniu ciekawych dla mnie newsów. Z każdej ze stron wyskakuje na mnie Wiedźmin. Super, nawet strony nie zajmujące się tematyką wirtualnej rozrywki podłapały temat i informują nas o tej produkcji. Myślę sobie – jest dobrze, mamy czym się chwalić, chłopaki dali radę. Przeglądam kolejne nagłówki… i z dobrego humoru pozostają tylko strzępy… kij, że znów widzę te same mordy już od ponad dwóch tygodni i nawet gdzieś mam to, że jakiś aktor dał się złapać na trolling i zacytował w programie u Lisa twitta rzekomo napisanego przez córkę kandydata na prezydenta. To co przykuło moją uwagę to to, że znów “ktoś coś” powiedział zarzucając Polsce i polskim instytucjom współpracę przy holocauście. Oczywiście wynikła z tego już straszna awantura, bo owym “kimś” kto wypowiedział te słowa okazał się rzecznik Muzeum Holocaustu, więc człowiek, który jakąś wiedzę na ten temat posiada. Dobra, żyjemy w kraju jakim żyjemy, awantura wynikła bo przecież Polska to naród wybrany, kryształowy i niewinny, a instytucje państwowe były i są przecież nieskazitelne.

Duma narodowa?

Najgorsze jest to, że my się tym przejmujemy, albo dajemy się w to przejmowanie wmanipulować przez “mądrych” ludzi z polityki. Doceniam wszystkich, którzy walczyli, doceniam kombatantów i współczuję ofiarom zbrodniarzy,analizowanie-przeszlosciale kurczę, to było dziesiątki lat temu! Naprawdę nie mamy się czym przejmować i z czego robić awantury? Ktoś coś palnął, ok, palnął, wydajmy oświadczenie jeśli już coś chcemy robić i zajmijmy się tym naszym grajdołem, są ważniejsze sprawy. Żyje w tym chorym kraju i naprawdę aktualnie mam gdzieś czy ktoś nazwie ten chory kraj “pomagierem nazistów”, czy nie, nie obchodzi mnie kto był w bezpiece, a kto nie i mówiąc szczerze – totalnie nie obchodzi mnie co się stało w Smoleńsku (a wiadomo co się stało – katastrofa lotnicza i koniec śpiewki). Powiedzmy sobie szczerze – w Polsce podczas okupacji żyli normalni ludzie o różnych poglądach, jedni pomagali ludności żydowskiej, ukrywali ją przed nazistami, inni zaś po prostu chcieli żyć i nie włączali się w pomoc nikomu innemu po za swoją rodziną, a kolejni pomagali nazistom. Już kiedyś pisałem – nie można generalizować, każdy ma swój rozum, odpowiada za siebie i za swoje czyny, nie ma na co tu się obrażać i robić kolejnych afer. Ja wiem, że my lubimy i przyzwyczailiśmy się do bycia ofiarą i chłopcem do bicia, ale może czas przestać? Może w końcu zacznijmy dbać o siebie nie zważając co o nas mówią? Dobrze by było gdyby Ci “inteligentni i mądrzy ludzie” – samozwańcza elita narodu zaczęła dbać tak samo silnie o teraźniejszość i przyszłość jak dba o przeszłość, tylko niestety – przeszłości się nie da zmienić w porównaniu do przyszłości, którą da się mówiąc kolokwialnie – spieprzyć (w czym nasi rządzący wydają się być niekwestionowanymi mistrzami i to niezależnie od partii politycznej).

Teraźniejszość

Nie dajmy się manipulować tym idiotom, wystarczy, że ja się dałem i napisałem powyższy tekst. Przeszłość jest przeszłością, powinna spoczywać za zamkniętymi drzwiami otwieranymi raz na rok w czasie rocznicy danego wydarzenia i koniec. Podobnie z tymi wszystkimi “komuchami”. Komuny nie ma, mamy słabą demokrację, rzec można “macie co chcecie” i naprawdę interesuje was to kto był w bezpiece? Po co był itd? Jest sens o tym w ogóle taxesrozmawiać? Zacznijmy myśleć o jutrze bo wczoraj już było, wczoraj przeżyliśmy, a jutro może być znacznie gorsze. Swoją drogą myśląc już o “jutrze” jestem ciekaw w sumie ile będą wynosiły emerytury (i kto na nie zarobi) i pensje poselskie jak wszyscy zaraz z tego kraju uciekną. Politykierzy sobie poradzą mają za sobą całą unię no i wydoją podatnika, tylko z czego podatnik ma zostać wydojony, skoro już niewiele ma.

 

Leave a Reply

